Feeeerdig!!!

Nå er det lenge siden sist blogginnlegg, men det har ikke skjedd så mye. Det har vært på pussing, på pussing, på pussing… men i tillegg til all pussinga, har jeg Fått satt på bunn, lokk og oljet boksen! 

Bunn!

Først måtte jeg sette på bunn. Det skjærte Ola ut og jeg limte det på! Og deretter satte i tvinge til det tørka

Lokk!

Ettter bunnen var på plass var det på tide å sette på lokket! Det var en litt lenger og mere omfattende prosess!

Først måtte jeg starte å skjære ut spor i boksen til der hengslene skulle sitte! Da brukte jeg et hoggjern for å slå ut små fliser i boksen som skulle lage et passe stort område til hengslene.

Etter hengslene hadde fått jeg plass måtte jeg også borre hull og deretter skrue i skruene så hengslene ble sittende på! Til slutt satt hengslene på både lokk og boks og lokket var ferdig!

 Som du ser på øverste bilde så hadde jeg litt problemer med at lokket ikke ville gå helt igjen… Det jeg gjorde da, var å først prøve å høvle ned kanten i mellom hengslene. Det gjorde at glippen ble litt mindre. Så måtte jeg ta ut den midterste skruen i ene hengselen fordi den var med på å gjøre at lokket ikke gikk helt sammen. Det ble fortsatt ikke helt tett så til slutt måtte jeg sette på en liten bit under den ene hengselen for å bygge den opp! Den limte jeg på og borret nye hull i og vipps var det i orden! Den skjærte jeg av til slutt! 
Helt til slutt oljet jeg boksen og så var den ferdig!

Her er sluttresultatet:

Jeg ble greit fornøyd med sluttresultatet ettersom jeg har hatt en del problemer underveis! Jeg føler jeg har lært mye og blitt mere og mere selvstendig! 
Xoxo Heidi😋

Legg igjen en kommentar

